“...Ως «εθνικό σχέδιο δράσης του Αβραμόπουλου» παρουσιάστηκε το περιεχόμενο των εγγράφων από κυριακάτικη εφημερίδα και περιλαμβάνει το σύνολο των μέτρων που το υπουργείο Υγείας προτίθεται να εφαρμόσει σε περίπτωση επέκτασης της επιδημίας της νέας γρίπης. Βγαλμένα από σενάριο επιστημονικής φαντασίας μοιάζουν τα μέτρα αυτά και συνίστανται στη μετατροπή των ξενοδοχείων σε μονάδες θεραπείας, την επιστράτευση χιλιάδων άνεργων γιατρών, νοσηλευτών, φοιτητών και σπουδαστών στον τομέα της υγείας για την παροχή υπηρεσιών στους Ελληνες ασθενείς, στην επίταξη γηπέδων για κέντρα εμβολιασμού και στη φρούρηση των εμβολίων από τον Στρατό· ακόμη και για καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας και περιορισμό των πολιτών - κατοίκων για όσο διάστημα χρειαστεί γίνεται λόγος, ως ύστατο όπλο κατά της πανδημίας... [μόνο για εκτροχιασμό τρένων με μολυσμένους πολίτες κατά τη συνταγή της κλασικής ταινίας «Cassandra Crossin» (Το πέρασμα της Κασσάνδρας) δεν ακούσαμε]...” γράφει η Ελιζαμπέττα Καζαλόττι στην Ελευθεροτυπία.
'Ολα αυτά, βέβαια, είναι κάπως τραβηγμένα γιατί ο Υπουργός Υγείας, εδώ και τέσσερις μήνες, εμφανίζεται στα ΜΜΕ (τόσο συχνά που ανησυχούμε, τελικά, μήπως δεν ασχολείται με τη γρίπη) για να μας “καθησυχάσει”: “Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τη γρίπη των χοίρων”, "Να συνεχίσουμε να ζούμε κανονικά τη ζωή μας, χωρίς ανησυχία", “Είμαστε οχυρωμένοι, κανένας λόγος ανησυχίας”. Και επειδή κάποιοι δεν ανησύχησαν αρκετά (με την ανησυχία), υπάρχει και ο πανικός: "Ανησυχία ναι, πανικός όχι", "Δεν θα επιτρέψουμε να διολισθήσει η κοινωνία σε κατάσταση πανικού". Και με όλα αυτά η κοινωνία διολισθαίνει σε κατάσταση πανικού (πόσο να αντέξει και αυτή η κοινωνία;).
Στις συνέπειες του φόβου της νέας γρίπης αναφέρεται το ενδιαφέρον άρθρο που ακολουθεί (το αναδημοσιεύουμε από τα Νέα) και το υπογράφει η κα Φωτεινή Τσαλίκογλου, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Μέσα από τον δίαυλο του φόβου συντελείται επιτυχώς το πέρασμα από τη λογική στην παράνοια. Ένα πέρασμα που ευνοεί, όπως θα έλεγε ο Σιοράν, τις ιδεολογίες, τις θεωρίες και τις αιμοσταγείς φάρσες. Στο όνομα ενός τέτοιου φόβου ο άνθρωπος συρρικνώνεται. Υψώνει τείχη ψευδοπροστασίας και αμπαρώνεται σε ένα κελί.
Η ψυχολογική αυτή αλήθεια καθιστά ακόμα πιο επιλήψιμους όλους όσους με ελαφριά καρδιά εμπορεύονται και καλλιεργούν τον φόβο του θανάτου.
Η τρομοκρατία της νέας γρίπης παραλύει τον ψυχισμό. Ο ψυχισμός συνεχώς μας εκπλήσσει με τις ευφάνταστες μετακινήσεις του προς τα πίσω σε εποχές που νομίζαμε οριστικά χαμένες. Ο φόβος ενός απρόσκλητου, απρόοπτου θανάτου μεταμορφώνει τον ενήλικο σε απροστάτευτο παιδί.
Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εποχής εκείνης όπως ο εγωκεντρισμός (ο ήλιος ανατέλλει για να τον βλέπω, το φεγγάρι υπάρχει για μένα), η ψυχολογική αιτιότητα (η τάση δηλαδή να ερμηνεύονται όλα με ψυχολογικά κίνητρα) έρχονται ξανά στο προσκήνιο.
Ο τρομοκρατημένος πολίτης παλινδρομεί σε αρχαϊκές μορφές οργάνωσης της σκέψης. Η μαγική σκέψη γίνεται και πάλι κυρίαρχη: «Ό,τι σκεφτώ, ό,τι με δύναμη θελήσω ή φοβηθώ αυτό θα γίνει πραγματικότητα. Σκέφτομαι ότι είμαι απρόσβλητος από την αρρώστια και αμέσως γίνομαι απρόσβλητος, ή αντίθετα σκέφτομαι ότι είμαι ευάλωτος στο κακό και αμέσως αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου ως μελλοθάνατο».
Η μαγική σκέψη γεννά απολυτότητες: εφησυχασμός στη μια περίπτωση και ψυχική παράλυση στην άλλη. «Η γρίπη το φθινόπωρο θα εξαφανιστεί επειδή το παιδί μου θα πάει στο σχολείο. Κι επειδή εγώ είμαι παντοδύναμος, δεν θα πάθω τίποτα». Στην άλλη όχθη παραφυλάει η άκρως ευάλωτη σκέψη, δηλαδή η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος: «Εγώ σίγουρα θα νοσήσω, είμαι τόσο επιρρεπής στην κακοτυχία, στη γρουσουζιά, είμαι καντέμης, άρα κάτι κακό θα πάθω». Η σχάση του κόσμου σε καλά και κακά αντικείμενα οδηγεί στη δαιμονοποίηση τού μη εγώ. Επικίνδυνοι φορείς της γρίπης αναγορεύονται με ευχέρεια οι ξένοι, οι μετανάστες και η καχυποψία απέναντι στον μιαρό «άλλον» κατακλύζει τον ψυχισμό.
Στο όνομα του φόβου ο ενήλικος μεταμορφώνεται στο μικρό εκείνο παιδί που τρέμει τα φαντάσματα. Κρύβεται κάτω από τα σεντόνια, «δεν υπάρχουν φαντάσματα», λέει και καθησυχάζεται· άλλοτε πάλι σκεπάζεται με το σεντόνι και παριστάνει το φάντασμα για να καταπολεμήσει τον φόβο του.
Ένα τέτοιο τρομοκρατημένο παιδί θυμίζουν όλοι όσοι σπεύδουν να αδειάσουν τα φαρμακεία από μάσκες, αντισηπτικά κι εμβόλια. Ο θάνατος γίνεται αναστρέψιμος. Μέσα από το σύνδρομο της κατοχής, τον εξημερώνω. Αρκεί «να έχω», και θα τα καταφέρω. Το σύμπαν συνωμοτεί με μένα για να με κατοχυρώσει. Οι μάσκες, τα αντισηπτικά, τα φαρμακευτικά σκευάσματα αποκτούν μια μαγική λειτουργία. Μαγικό αντίδοτο στον θάνατο. Έχω σημαίνει γίνομαι ισχυρός. Έχω σημαίνει αποκτώ αντίδοτο ακόμα και στον θάνατο. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα.
Οι συμπεριφορές όμως αυτές ενθαρρύνονται και νοηματοδοτούνται από ένα συγκεκριμένο αξιακό σύστημα. Η κρυφή γοητεία της υπερκατανάλωσης και του « έχω, άρα υπάρχω» δεν φανερώνει εδώ όλο το κρυφό της νόημα;
Αρπακτικότητα και ο άκρατος ατομοκεντρισμός ολοκληρώνουν το προφίλ του νέου- ενήλικα. «Τι με νοιάζει το συλλογικό καλό, η πάρτη μου μόνο μετράει. Σιγά μην αφήσω το εμβόλιο σε άλλους που θα έχουν ανάγκη, εγώ θα τ΄ αρπάξω και μάλιστα τώρα. Σιγά μη σεβαστώ την προτεραιότητα των ευπαθών ομάδων πληθυσμού. Προτεραιότητα ήταν και παραμένει μόνον ο εαυτός μου».
Αποτέλεσμα: τρέχω, αρπάζω, προλαβαίνω, κατοχυρώνω. Και βέβαια, ειρωνικό μειδίαμα προκαλεί η έκκληση για κοινωνική ευθύνη και αλληλεγγύη. Ηomo homini lupus. Ο ιδιοτελής λύκος που κατασπαράσσει για το δικό του συμφέρον τον συνάνθρωπό του δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Συνάδει με μια κοινωνία σε διαρκή κρίση που αδυνατεί να προσφέρει στους πολίτες της τη δυνατότητα μιας άλλης ζωής, μιας ζωής που να μην είναι εστιασμένη στο ατομικό συμφέρον, στην ιδιοτέλεια, στην ευτέλεια. Μιας άλλης ζωής που να είναι από τη μεριά της ύπαρξης και όχι του θανάτου. Καινούργια είναι η ευκολία με την οποία ο λύκος κάνει την εμφάνισή του, καινούργια είναι αυτή η απίστευτη ενδυνάμωση της «λυκολαγνείας».
Σε κάθε περίπτωση ο ανορθολογισμός εν όψει της νέας γρίπης έχει έναν μεγάλο σύμμαχο, την αβυσσαλέα έλλειψη εμπιστοσύνης στους δημόσιους θεσμούς και τους φορείς τους. Η έλλειψη αυτή είναι η σκιά που δυσχεραίνει κάθε εκστρατεία ενημέρωσης, κάθε έκκληση για συναίνεση και σωφροσύνη. Είναι η σκιά που διακατέχει τον πολίτη-έμφοβο-παιδί.
Η θεραπεία του πανικού δεν θα έχει πιθανότητες επιτυχίας όσο αυτός ο παράγοντας εξακολουθεί να αγνοείται και να υποτιμάται και όσο δεν επινοούνται συγκεκριμένοι τρόποι άμβλυνσής του.
ΕΛΑΦΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑ
Είναι επιλήψιμοι όλοι όσοι με ελαφριά καρδιά εμπορεύονται και καλλιεργούν τον φόβο του θανάτου.
Στο άρθρο της Ελιζαμπέττας Καζαλόττι, από το οποίο ξεκινήσαμε το ποστ, διαβάζουμε και για “μια νέα δημοσκόπηση που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας και ούτε λίγο ούτε πολύ επισημαίνει την πολιτική αναγέννηση του Δημήτρη Αβραμόπουλου, του οποίου η δημοτικότητα είχε πέσει σημαντικά τον τελευταίο καιρό. Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν τη δημοσκόπηση, που επίσης δημοσιεύτηκε σε κυριακάτικη εφημερίδα, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος είναι δεύτερος σε δημοτικότητα ανάμεσα στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας...”.
ΥΓ. Όσοι δεν πανικοβληθήκαμε με τη γρίπη, κύριε Υπουργέ, θα μπορούσαμε να ανταλλάξουμε τα εμβόλια, που δικαιούμαστε, με τους μισθούς που μας οφείλει το Υπουργείο Υγείας; Τουλάχιστον, πείτε μας να μην ανησυχούμε.
'Ολα αυτά, βέβαια, είναι κάπως τραβηγμένα γιατί ο Υπουργός Υγείας, εδώ και τέσσερις μήνες, εμφανίζεται στα ΜΜΕ (τόσο συχνά που ανησυχούμε, τελικά, μήπως δεν ασχολείται με τη γρίπη) για να μας “καθησυχάσει”: “Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τη γρίπη των χοίρων”, "Να συνεχίσουμε να ζούμε κανονικά τη ζωή μας, χωρίς ανησυχία", “Είμαστε οχυρωμένοι, κανένας λόγος ανησυχίας”. Και επειδή κάποιοι δεν ανησύχησαν αρκετά (με την ανησυχία), υπάρχει και ο πανικός: "Ανησυχία ναι, πανικός όχι", "Δεν θα επιτρέψουμε να διολισθήσει η κοινωνία σε κατάσταση πανικού". Και με όλα αυτά η κοινωνία διολισθαίνει σε κατάσταση πανικού (πόσο να αντέξει και αυτή η κοινωνία;).
Στις συνέπειες του φόβου της νέας γρίπης αναφέρεται το ενδιαφέρον άρθρο που ακολουθεί (το αναδημοσιεύουμε από τα Νέα) και το υπογράφει η κα Φωτεινή Τσαλίκογλου, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Η τρομοκρατία της γρίπης
Αγχώδεις διαταραχές, κρίσεις πανικού, υστερικές αντιδράσεις: ο φόβος της νέας γρίπης κουβαλά μαζί του απρόβλεπτες και ανεξέλεγκτες συμπεριφορές. Δεν είναι να απορείς. Όταν ο ψυχισμός νιώθει ότι απειλείται, όταν η ζωή προσλαμβάνεται σαν ναρκοθετημένο πεδίο όπου σε κάθε βήμα παραμονεύει ο θάνατος, τότε ο ορθός λόγος αρχίζει με εκπληκτική ταχύτητα να υποχωρεί. Ο ανορθολογισμός, που αναδύεται σε όλο του το τρομακτικό μεγαλείο, γίνεται η μεγάλη αγκαλιά που τα χωράει όλους και όλα.Μέσα από τον δίαυλο του φόβου συντελείται επιτυχώς το πέρασμα από τη λογική στην παράνοια. Ένα πέρασμα που ευνοεί, όπως θα έλεγε ο Σιοράν, τις ιδεολογίες, τις θεωρίες και τις αιμοσταγείς φάρσες. Στο όνομα ενός τέτοιου φόβου ο άνθρωπος συρρικνώνεται. Υψώνει τείχη ψευδοπροστασίας και αμπαρώνεται σε ένα κελί.
Η ψυχολογική αυτή αλήθεια καθιστά ακόμα πιο επιλήψιμους όλους όσους με ελαφριά καρδιά εμπορεύονται και καλλιεργούν τον φόβο του θανάτου.
Η τρομοκρατία της νέας γρίπης παραλύει τον ψυχισμό. Ο ψυχισμός συνεχώς μας εκπλήσσει με τις ευφάνταστες μετακινήσεις του προς τα πίσω σε εποχές που νομίζαμε οριστικά χαμένες. Ο φόβος ενός απρόσκλητου, απρόοπτου θανάτου μεταμορφώνει τον ενήλικο σε απροστάτευτο παιδί.
Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εποχής εκείνης όπως ο εγωκεντρισμός (ο ήλιος ανατέλλει για να τον βλέπω, το φεγγάρι υπάρχει για μένα), η ψυχολογική αιτιότητα (η τάση δηλαδή να ερμηνεύονται όλα με ψυχολογικά κίνητρα) έρχονται ξανά στο προσκήνιο.
Ο τρομοκρατημένος πολίτης παλινδρομεί σε αρχαϊκές μορφές οργάνωσης της σκέψης. Η μαγική σκέψη γίνεται και πάλι κυρίαρχη: «Ό,τι σκεφτώ, ό,τι με δύναμη θελήσω ή φοβηθώ αυτό θα γίνει πραγματικότητα. Σκέφτομαι ότι είμαι απρόσβλητος από την αρρώστια και αμέσως γίνομαι απρόσβλητος, ή αντίθετα σκέφτομαι ότι είμαι ευάλωτος στο κακό και αμέσως αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου ως μελλοθάνατο».
Η μαγική σκέψη γεννά απολυτότητες: εφησυχασμός στη μια περίπτωση και ψυχική παράλυση στην άλλη. «Η γρίπη το φθινόπωρο θα εξαφανιστεί επειδή το παιδί μου θα πάει στο σχολείο. Κι επειδή εγώ είμαι παντοδύναμος, δεν θα πάθω τίποτα». Στην άλλη όχθη παραφυλάει η άκρως ευάλωτη σκέψη, δηλαδή η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος: «Εγώ σίγουρα θα νοσήσω, είμαι τόσο επιρρεπής στην κακοτυχία, στη γρουσουζιά, είμαι καντέμης, άρα κάτι κακό θα πάθω». Η σχάση του κόσμου σε καλά και κακά αντικείμενα οδηγεί στη δαιμονοποίηση τού μη εγώ. Επικίνδυνοι φορείς της γρίπης αναγορεύονται με ευχέρεια οι ξένοι, οι μετανάστες και η καχυποψία απέναντι στον μιαρό «άλλον» κατακλύζει τον ψυχισμό.
Στο όνομα του φόβου ο ενήλικος μεταμορφώνεται στο μικρό εκείνο παιδί που τρέμει τα φαντάσματα. Κρύβεται κάτω από τα σεντόνια, «δεν υπάρχουν φαντάσματα», λέει και καθησυχάζεται· άλλοτε πάλι σκεπάζεται με το σεντόνι και παριστάνει το φάντασμα για να καταπολεμήσει τον φόβο του.
Ένα τέτοιο τρομοκρατημένο παιδί θυμίζουν όλοι όσοι σπεύδουν να αδειάσουν τα φαρμακεία από μάσκες, αντισηπτικά κι εμβόλια. Ο θάνατος γίνεται αναστρέψιμος. Μέσα από το σύνδρομο της κατοχής, τον εξημερώνω. Αρκεί «να έχω», και θα τα καταφέρω. Το σύμπαν συνωμοτεί με μένα για να με κατοχυρώσει. Οι μάσκες, τα αντισηπτικά, τα φαρμακευτικά σκευάσματα αποκτούν μια μαγική λειτουργία. Μαγικό αντίδοτο στον θάνατο. Έχω σημαίνει γίνομαι ισχυρός. Έχω σημαίνει αποκτώ αντίδοτο ακόμα και στον θάνατο. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα.
Οι συμπεριφορές όμως αυτές ενθαρρύνονται και νοηματοδοτούνται από ένα συγκεκριμένο αξιακό σύστημα. Η κρυφή γοητεία της υπερκατανάλωσης και του « έχω, άρα υπάρχω» δεν φανερώνει εδώ όλο το κρυφό της νόημα;
Αρπακτικότητα και ο άκρατος ατομοκεντρισμός ολοκληρώνουν το προφίλ του νέου- ενήλικα. «Τι με νοιάζει το συλλογικό καλό, η πάρτη μου μόνο μετράει. Σιγά μην αφήσω το εμβόλιο σε άλλους που θα έχουν ανάγκη, εγώ θα τ΄ αρπάξω και μάλιστα τώρα. Σιγά μη σεβαστώ την προτεραιότητα των ευπαθών ομάδων πληθυσμού. Προτεραιότητα ήταν και παραμένει μόνον ο εαυτός μου».
Αποτέλεσμα: τρέχω, αρπάζω, προλαβαίνω, κατοχυρώνω. Και βέβαια, ειρωνικό μειδίαμα προκαλεί η έκκληση για κοινωνική ευθύνη και αλληλεγγύη. Ηomo homini lupus. Ο ιδιοτελής λύκος που κατασπαράσσει για το δικό του συμφέρον τον συνάνθρωπό του δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Συνάδει με μια κοινωνία σε διαρκή κρίση που αδυνατεί να προσφέρει στους πολίτες της τη δυνατότητα μιας άλλης ζωής, μιας ζωής που να μην είναι εστιασμένη στο ατομικό συμφέρον, στην ιδιοτέλεια, στην ευτέλεια. Μιας άλλης ζωής που να είναι από τη μεριά της ύπαρξης και όχι του θανάτου. Καινούργια είναι η ευκολία με την οποία ο λύκος κάνει την εμφάνισή του, καινούργια είναι αυτή η απίστευτη ενδυνάμωση της «λυκολαγνείας».
Σε κάθε περίπτωση ο ανορθολογισμός εν όψει της νέας γρίπης έχει έναν μεγάλο σύμμαχο, την αβυσσαλέα έλλειψη εμπιστοσύνης στους δημόσιους θεσμούς και τους φορείς τους. Η έλλειψη αυτή είναι η σκιά που δυσχεραίνει κάθε εκστρατεία ενημέρωσης, κάθε έκκληση για συναίνεση και σωφροσύνη. Είναι η σκιά που διακατέχει τον πολίτη-έμφοβο-παιδί.
Η θεραπεία του πανικού δεν θα έχει πιθανότητες επιτυχίας όσο αυτός ο παράγοντας εξακολουθεί να αγνοείται και να υποτιμάται και όσο δεν επινοούνται συγκεκριμένοι τρόποι άμβλυνσής του.
ΕΛΑΦΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑ
Είναι επιλήψιμοι όλοι όσοι με ελαφριά καρδιά εμπορεύονται και καλλιεργούν τον φόβο του θανάτου.
Στο άρθρο της Ελιζαμπέττας Καζαλόττι, από το οποίο ξεκινήσαμε το ποστ, διαβάζουμε και για “μια νέα δημοσκόπηση που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας και ούτε λίγο ούτε πολύ επισημαίνει την πολιτική αναγέννηση του Δημήτρη Αβραμόπουλου, του οποίου η δημοτικότητα είχε πέσει σημαντικά τον τελευταίο καιρό. Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν τη δημοσκόπηση, που επίσης δημοσιεύτηκε σε κυριακάτικη εφημερίδα, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος είναι δεύτερος σε δημοτικότητα ανάμεσα στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας...”.
ΥΓ. Όσοι δεν πανικοβληθήκαμε με τη γρίπη, κύριε Υπουργέ, θα μπορούσαμε να ανταλλάξουμε τα εμβόλια, που δικαιούμαστε, με τους μισθούς που μας οφείλει το Υπουργείο Υγείας; Τουλάχιστον, πείτε μας να μην ανησυχούμε.
6 σχόλια:
Εξαιρετικό το άρθρο και προσυπογράφω το υστερόγραφο. Το μεγαλύτερο κατόρθωμα της παρούσας κυβέρνησης είναι η ομηρεία και οι εξαρτήσεις που έχει δημιουργήσει σε τόσα πολλά σύνολα του πληθυσμού. Από την ομηρεία χιλιάδων εν δυνάμει ψηφοφόρων συμβασιούχων (που περιμένουν-άσκοπα ίσως-το διορισμό τους), στην αναμνή της αποπληρωμής από εκατοντάδες φορείς ψυχικής υγείας και όχι μόνο (τι απέγιναν οι υποσχέσεις, οι εξαγγελίες, πήγαν διακοπές στη Μκονο;) και τώρα η εξάρτηση από τα φαντασιακά εμβόλια. Χρειάζεται πάντως μεγάλη ικανότητα για να κοροϊδέψεις τόσο πολύ κόσμο σε τόσο λίγο χρόνο...
Πάλι περιφέρεται ασκόπως ο κύριος αυτός, με το γνώριμο πια υπεροπτικό ύφος, για να μιλήσει για το αυτονόητο: ότι δηλαδή οι Έλληνες φορολογούμενοι, με τις τεράστιες εισφορές τους στα άχρηστα και ανίκανα ασφαλιστικά ταμεία, δεν θα πεθάνουν στο δρόμο, όπως οι κάτοικοι των απομακρυσμένων επαρχιών του Μεξικού. Και πρέπει να πούμε και ευχαριστώ από πάνω.
Ρίξε μια ματιά (αν δεν το έχεις κάνει ήδη) και στο άρθρο του Γεωργιάδη που αναδημοσιεύσαμε στο no budget:
http://nobudget.wordpress.com/2009/08/04/%cf%84%ce%bf-%cf%87%ce%b1%ce%bc%cf%8c%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%87%ce%bf%ce%af%cf%81%ce%bf%cf%85/
"Κατά την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας το «σύνδρομο του εθνικά υπερήφανου» αποτελεί ένα από τα βασικά συμπτώματα της ως άνω ασθένειας, ιδιαίτερα δε όταν συνοδεύεται από χαρακτηριστικά όπως φοροδιαφυγή, εισφοροδιαφυγή, λαμογιά, υπεξαίρεση, ατασθαλία, κανιβαλισμός, κρεατοφαγία και… υποκριτική θρησκοληψία. Κατά την κυβέρνηση «ο πανικός λειτουργεί συσπειρωτικά» και κατά τον υπουργό Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλο, όστις, επιτέλους, ανακάλυψε κάποιο ρόλο να διαδραματίσει στην καταδικασμένη πολιτική αναρρίχησή του, η υπόθεση «Γρίπη» αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για να επανεμφανιστεί, αυτός ο ξεχασμένος, στις γυάλινες οθόνες"
Αυτό μας έλειπα δα, να αποτελεί ο Αβραμόπουλος κινητήριο μοχλό του προεκλογικού εκβιασμού της κυβέρνησης προς τος πολίτες. Θα μου πεις, ποιος άλλος θα μπορούσε να εκφράσει καλύτερα την κενότητα και τη φαυλότητα της κυβέρνησης από τον αυτόν;
silentcrossing,
τα ξεχάσαμε όλα τώρα που θα γριπιαστούμε ομαδικά. να δεις που στο τέλος θα βάζουμε και μέσο για να "καβατζώσουμε" κανένα καλό εμβόλιο.
και βέβαια "ο πανικός λειτουργεί συσπειρωτικά". πήγαμε στις προηγούμενες εκλογές με πυρκαγιές και θα πάμε στις επόμενες με γρίπη. δοκιμασμένες πρακτικές.
μα τι λες; φυσικά και διαβάζω το n/b !!!
απ' όλα όσα διάβασα, αυτό που πιο πολύ με άφησε ξερή...είναι ότι έχει ανέβει η δημοτικότητα αυτού τού κυρίου
άμα ζούμε σε μια χώρα που υπάρχουν πολίτες (και πολίτισες, για να μην είμαι κι άδικη) που μπορούν και λένε ότι πριν δεν τον είχαν σε υποληψη, και τώρα τον έχουν... ε, τι να πει κανείς - είναι ανίατη αυτή η ασθένεια (των μυαλών, όχι των πουλιών ούτε των χοίρων)
(με βλέπω σ' άλλη χώρα σύντομα - και μη στενοχωριέστε, psi και silent, θα σάς γράφω κι από κει - αν δεν είσαστε κι εσείς εκεί...)
χάρη,
στο παραπάνω σχόλιο έγραψα ότι
"πήγαμε στις προηγούμενες εκλογές με πυρκαγιές και θα πάμε στις επόμενες με γρίπη".
τελικά, μετά το σ/κ που μεσολάβησε, φαίνεται ότι θα πάμε στις επόμενες και με γρίπη και με πυρκαγιές (και ποιός ξέρει με τι άλλο).
δεν ξέρω τι μπορούμε να περιμένουμε από τον τρομοκρατημένο πολίτη (φαίνεται και από το άρθρο που αναδημοσιεύω). ο λαός λέει "ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται" (το ίδιο συμβαίνει και με τον καμένο, τον γριπιασμένο κτλ).
psi μέρες τώρα παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου περί τρομοκρατικής γρίππης και τις αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει (εδώ και αλλού), αλλά η μαυρίλα των ημερών με έχει καθηλώσει (για μέρες μάλιστα ήμουν καθηλωμένος στα αποκαϊδια). Δεν έχω να πω τίποτα περισσότερο (εδώ ή εκεί) από το πόσο συμφωνώ μαζί σου και το πόσο θλίβομαι με την υποψία ότι τα καθάρματα της εξουσίας θα την βγάλουν πάλι καθαρή...Τελικά είμαστε ένας (κατα)τρομοκρατημένος λαός ή απλά έχουμε την κυβέρνηση που μας αξίζει;
Χαιρετισμούς για την ώρα και θα επανέλθω όταν υπάρξει ανασυγκρότηση δυνάμεων...
γειά σου silent και ...ανασυγκροτήσου γιατί σε χρειαζόμαστε
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.