Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

Απορία αναγνώστριας

Μία αναγνώστρια μας έστειλε τις απορίες της σχετικά με τη δυνατότητά της να απαλλαγεί από την προστασία του Ν.2643/98, ο οποίος συμπεριλαμβάνει "τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, που έχουν περιορισμένες δυνατότητες για επαγγελματική απασχόληση εξαιτίας οποιασδήποτε χρόνιας σωματικής ή πνευματικής ή ψυχικής πάθησης ή βλάβης (άτομα με ειδικές ανάγκες)", και θέτει ζήτημα για την προστασία των ιατρικών δεδομένων. Παραθέτουμε το μήνυμα και ζητάμε απαντήσεις, από όποιον γνωρίζει περισσότερα για το θέμα.

"Από 3/8/2007 ως 6/8/2008 επιδοτήθηκα από τον ΟΑΕΔ ως άνεργη. Στη συνέχεια ανανέωσα την κάρτα μου κανονικά.

Στις 16/9/2009 εγγράφηκα στα μητρώα των ειδικών κοινωνικών ομάδων, καταθέτοντας μια ιατρική βεβαίωση από επιτροπή του ΙΚΑ όπου βεβαίωνε ότι έχω χρόνια αρρώστια και έχω ποσοστό αναπηρίας 60%. Μου είπαν από το γραφείο ειδικών κοινωνικών ομάδων ότι η εγγραφή μου δεν ισχύει εφ' όρου ζωής αλλά μόλις βρω δουλειά η κάρτα καταστρέφεται (ωσότου βρω δουλειά δε χρειαζόταν να την ανανεώνω).

Επειδή είδα ότι με τον τρόπο που χειρίζονται το θέμα μου στιγματίζομαι και καταργείται το ιατρικό απόρρητο (αφού στην ιατρική βεβαίωση έχουν πάρα πολλά άτομα πρόσβαση) αποφάσισα να ζητήσω να απαλλαγώ από την "προστασία" του Ν.2643/98 και να εγγραφώ ως κοινή (όχι ως ειδική κοινωνική ομάδα) άνεργη. Πράγματι μου εξέδωσαν μια νέα κάρτα (χωρίς όμως να καταργήσουν την παλιά) και η ισχύς της αρχίζει στις 20/10/2009. Δηλαδή το διάστημα που ήμουν άνεργη (και υγιής) από 3/8/2007 - 15/9/2008 (ημερομηνία που εξέδωσα την κάρτα των ειδικών κοινωνικών ομάδων χάνεται παρά του ότι έχουν την κάρτα ανεργίας στα χέρια τους κανονικά στις ανανεώσεις τους.

Το ερώτημα μου είναι σαφές. Πως θα απαλλαγώ από την "προστασία" του Ν 2643/98 που αντί να μου προσθέτει δικαιώματα μου αφαιρεί το αναφαίρετο δικαίωμα της διαφύλαξης του απόρρητου ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Μακάρι να περάσει από δω κάποιος νομικός ή έμπειρος σε διοικητικά θέματα να μου απαντήσει."

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
2008-2016 psi-action. Powered by Blogger Blogger Templates designed by Deluxe Templates. Premium Wordpress Themes | Premium Wordpress Themes | Free Icons | wordpress theme
Wordpress Themes. Blogger Templates by Blogger Templates and Blogger Templates